Snelle havermout shake - FitMonkey fitness

Snelle havermout shake

Snelle havermout shake voor tussendoor of als volledige maaltijd. Dit recept bestaat uit maar 4 ingrediƫnten! Deze heerlijke shake is snel gemaakt en makkelijk mee te nemen.

Ingrediƫnten voor 1 groot glas (als tussendoortje)

  • 40 gram Havermout
  • 20 gram (gebroken) Lijnzaad
  • 300ml gewone melk of amandelmelk
  • 1 schep eiwitpoeder (smaak naar keuze)
  • fruit naar keuze (bijvoorbeeld banaan of aardbei)

Bereidingswijze

  1. Verwarm de melk in een steelpannetje of magnetron.
  2. Ondertussen blend je de havermout en lijnzaad in een blender tot poeder.
  3. Mix nu de warme melk, het havermout poeder en de eiwit poeder door elkaar. Als je nog fruit wil toevoegen kun je dit het beste doen in de blender.

Tips!

  • Voor een maaltijd gebruik je 80gr havermout en 40 gr lijnzaad!
  • Maak een voorraad: Blend 500gr havermout tot havermeel, doe dit ook met 250gr lijnzaad, goed door elkaar mixen en deze kun je afgesloten bewaren. Schep dan 60gr (als tussendoortje) of 120gr (als maaltijd) door de warme of koude melk.
  • Varieer met verschillende soorten eiwtipoeder en/of fruit.